Over de les

De opbouw van de les

De opbouw van de Hatha yogales bestaat uit staande, zittende en liggende houdingen. De houdingen voeren we eerst dynamisch uit, als voorbereiding op de statische houding waarbij de adem telkens de leidraad is.

De bewegingsmogelijkheden van wervelkolom en gewrichten komen aan bod. In elke oefening zoeken we naar het juiste evenwicht tussen ontspanning en kracht. De oefeningen variëren van subtiel tot uitdagend en kun je zelf aanpassen aan jouw mogelijkheden.

De Yin Yoga lessen bestaan uit zittende en liggende oefeningen waarin je tussen de 3 en 7 minuten blijft. Yin yoga werkt daardoor dieper in de weefsels door en je zult merken dat een heel diep ontspannen gevoel geeft. De les heeft een sterk meditatief karakter en leert je jezelf observeren en de adem de ruimte te geven. De les heeft iedere keer een andere ‘target-area’. Dat houdt in dat we elke les oefeningen doen die werken op de verschillende meridianen. Zo zullen we bijvoorbeeld ‘hart’ les oefeningen doen die de hart-meridiaan stimuleren en het gebied rondom het hart openen.

De Yoga Nidra lessen beginnen met een paar yoga-oefeningen die ervoor zorgen dat we wakker aan de les kunnen beginnen. Daarna mag je gaan liggen en hoef je ongeveer 40 minuten helemaal niets anders dan te luisteren naar mijn stem. 

Elke les eindigt met een eindontspanning. Na deze ontspanningsoefening is er ruimte voor een kopje thee om rustig uit de ontspanning te komen.

Hatha Yoga

Yin Yoga

Yoga Nidra

Over Namami

Namami is een kleine yogastudio. Ik geef vooral Yin Yoga en Yoga Nidra, in de studio of online. Je kunt ook terecht voor Hatha Yoga, Burn-out Yoga, Ademtherapie, Massage & Persoonlijke yoga-begeleiding.